جمعه, 10 فروردين 1403
  • ساعت : ۰۰:۰۰
نماز جمعه (6 اردیبهشت 98)
اگر قدر داشته‌هایمان را بدانیم و دغدغه نداشته هایمان را داشته باشیم ،پیروز هستیم و آمریكا و ترامپ نمی تواند هیچ غلطی بكند
کارگران یکی از وفاداران انقلاب از ابتدای انقلاب تا کنون هستند

مشروح بیانات حجت‌الاسلام و المسلمین شائق امام جمعه محترم وحیدیه در خطبه‌های نمازجمعه (6  اردیبهشت ماه 1398)

 

خطبه اول : نماز وحدت‌بخش و  عبادی سیاسی جمعه 6  اردیبهشت ماه سال 1398 با حضور پرشور مردم مؤمن و اقشار مختلف مردم  شهر شهیدپرور وحیدیه به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین شائق امام جمعه محترم شهر برگزار شد که چکیده‌ای از سخنان امام جمعه محترم در خطبه‌های نماز جمعه به شرح ذیل  است. اوصیکُم عِبادَالله وَ اوصی نَفسی بِتَقوَی الله بندگان خدا خودم و شما خوبان حاضر در نماز جمعه را به تقوای الهی سفارش می‌کنم .  

 خداوند درآیه 51 سوره انعام  به پیغمبرش می فرماید:

وَأَنْذِرْ بِهِ الَّذِينَ يَخَافُونَ أَنْ يُحْشَرُوا إِلَى رَبِّهِمْ  لَيْسَ لَهُمْ مِنْ دُونِهِ وَلِيٌّ وَلَا شَفِيعٌ لَعَلَّهُمْ يَتَّقُونَ

(ای پیغمبر) و به وسیله این قرآن کسانی را که از محشور شدن به سوی پروردگارشان می ترسند، هشدار ده که آنان را [در آن روز هول انگیز] جز خدا سرپرست و شفیعی نخواهد بود؛ باشد که بپرهیزند.

پس معلوم می شود که مطئمن ترین تکیه گاه در روز قیامت که سر تا سر وحشت و استرس است، داشتن  تقوا است.

خطیب نماز جمعه وحیدیه در ادامه مباحث راه بهشت به نیکوکاری کردن به همسایه  اشاره و در ابتدا به روایتی از امام صادق (ع) که ابا بصیر نماینده امام صادق (ع) در بصره درخصوص نیکوکاری به همسایه  ایراد نمودند.  

عَنْ أَبِي بَصِيرٍ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اَللَّهِ اَلصَّادِقَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ يَقُولُ: مَنْ كَفَّ أَذَاهُ عَنْ جَارِهِ أَقَالَهُ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ عَثْرَتَهُ يَوْمَ اَلْقِيَامَةِ

امام صادق (عليه السّلام) می فرماید: هر كه آزار خود از همسايه بگرداند خداى عز و جل در قيامت گناهش بيامرزد

امام جمعه وحیدیه در ادامه این بحث به  آیه 36 سوره النساء که برنامه کاملی برای مسلمانان است که جعفربن ابیطالب برادر علی (ع) همان جعفر طیار ، زمانی که پیغمبر(ص) به خاطر اینکه آنها توسط مشرکان مورد اذیت و آزار قرار میگرفتند به حبشه فرستادند تا از آزار مشرکان در امان بمانند و وقتی به حضور نجاشی رسید سرپرست گروه مسلمان ها که جعفرطیار  بود وقتی به حضور پادشاه نجاشی رسیدند یکی از آیاتی که خواندن همین ایه بود خداوند در این آیه می فرماید:

وَاعْبُدُوا اللَّهَ وَلَا تُشْرِكُوا بِهِ شَيْئًا  وَبِالْوَالِدَيْنِ إِحْسَانًا وَبِذِي الْقُرْبَى وَالْيَتَامَى وَالْمَسَاكِينِ وَالْجَارِ ذِي الْقُرْبَى وَالْجَارِ الْجُنُبِ وَالصَّاحِبِ بِالْجَنْبِ وَابْنِ السَّبِيلِ وَمَا مَلَكَتْ أَيْمَانُكُمْ  إِنَّ اللَّهَ لَا يُحِبُّ مَنْ كَانَ مُخْتَالًا فَخُورًا ۞

و خدا را بپرستید، و چیزی را شریک او قرار ندهید، و به پدر و مادر و خویشاوندان و یتیمان و مستمندان و همسایه نزدیک و همسایه دور و همنشینان و همراهان و در راه ماندگان و بردگان نیکی کنید؛ یقیناً خدا کسی را که متکبّر و خودستاست، دوست ندارد.

در نتیجه مفهوم این آیه این است که پیوندها باید حفظ شود تا از هم گسته نشود

و شاهد مثال ما از این آیه نیکی کردن به همسایه است ، قرآن هم همسایه نزدیک  و هم همسایه دور را می گوید و باید به آنها نیکی کرد و از پیغمبر(ص) سوال پرسیدند حدّ همسایگی چقدر است ، فرمود چهل همسایه و اگر امروز را مثال بزنیم اگر در آپارتمان هستیم باید نیکوکاری هایمان برای تمام همسایه های مان باشد و  اینکه اگر کسی  شنید که فردی در همسایه پشت کوچه شان بیمار است نمی تواند نسبت به او بی تفاوت باشد چون وظیفه هر مسلمانی این است که باید به آنها رسیدگی کند واز  احوالش جویا شود :

پیغمبر فرمود: «یا علی أکرم الجار و لو کان کافرا» (جامع‌الاخبار/ص84) احترام همسایه را به جا آور، ولو همسایه‌ات کافر باشد.

علی (ع) در وصیتنامه به فرزندش و جاهایی دیگر فرموده اللهَ اللهَ فِی جِیرَانِکُمْ، فَإِنَّهُمْ وَصِیَّةُ نَبِیِّکُمْ، مَا زَالَ یُوصِی بِهِمْ حَتَّى ظَنَنَّا أَنَّهُ سَیُوَرِّثُهُمْ

 از خدا بترسيد، از خدا بترسيد درباره همسايگانتان كه رسول خدا(ص) درباره آنان سفارش كرده و پيوسته درباره آنان توصيه مي فرمود، به اندازه اي كه ما گمان كرديم براي همسايگان از همسايه خود ارث قرار مي دهد و حرمت آنان به حدي است كه سهمي در مالشان براي همسايه تعيين كرده!

فلذا  امام صادق (عليه السّلام) ميفرمود هر كه آزار خود را از همسايه بگرداند خداى عز و جل در قيامت گناهش بيامرزد

خطبه دوم نماز جمعه (6 اردیبهشت  1398)

حجت‌الاسلام والمسلمین شائق در خطبه دوم هم مجدداً با قرائت آیه‌ای از قرآن نمازگزاران را به تقوای الهی سفارش کرد .

خداوند در آیه 18 سوره الحشر می فرماید: يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَلْتَنْظُرْ نَفْسٌ مَا قَدَّمَتْ لِغَدٍ وَاتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ ﴿۱۸

اي كساني كه ايمان آورده‌اید! از مخالفت خدا بپرهيزيد، و هر انساني بايد بنگرد تا چه چيز را براي فردايش از پيش فرستاده، و از خدا بپرهيزيد كه خداوند از آنچه انجام مي‏دهيد آگاه است.

در ادامه به مناسبت‌های هفته اشاره نمودند.

امام جمعه شهر وحیدیه در ادامه به 6 اردیبهشت آغاز دهه تکریم و غبارروبی مساجد  اشاره و افزود : معمولاً غبارروبی مساجد ده روز قبل از ماه مبارک رمضان شروع می‌شود که مؤمنین و متدینین مساجد را برای پذیرایی ضیافت الله در ماه مبارک رمضان و ماه میهمانی خدا آماده می‌کنند فلذا غبارروبی به این معنا نیست که در و دیوار مساجد را پاک‌کنیم، که کسانی هستند این کار را انجام ‌دهند و  ما باید در این روزها دنبال این باشیم که چه عواملی باعث عدم حضور مؤمنین و جوانان به مساجد شده و  در این روز دنبال اصلاح و پاک کردن آن باشیم و باید در این روز  امکانات و عواملی که باعث جذب مؤمنین علی‌الخصوص جوانان می‌شود را در مساجد فراهم کنیم . غبارروبی مساجد باید روحش این‌طوری باشد.

شنبه 8 شهریور شهادت شهید شیرودی ، شیر جبهه‌های حق علیه باطل و ستاره درخشان جنگ کردستان بود که این خلبان هوانیروز  سرتاپا شجاعت و وفاداری به انقلاب و اطاعت از امام و فرمانده کل قوا بود و واقعاً در حفظ دستاوردهای انقلاب از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تا لحظه شهادت رسیدنش سر از پا نشناخت خدا روحش شاد بگردانند.

دوشنبه نهم اردیبهشت روز شوراها و آغاز بکار شورای اسلامی شهر و روستا است : در ابتدا از اعضای شورای اسلامی شهرمان که در جمع شوراهای اسلامی شهرستان از شوراهایی است که فعال و پرشور ، تلاشگر است که تابه‌حال چندین بار در سطح شهرستان و یک‌بار هم در سطح استان تهران شورای نمونه انتخاب‌شده‌اند .

از تلاش‌هایشان تقدیر و تشکر می کنم و برای آنها آرزوی موفقیت می کنم و به عرض شما برسانم که بنده بیست‌ودو سال امام جمعه هستم و تمام دوره‌های شورای اسلامی شهرها را در شهرهای مختلف را تجربه کرده‌ام و از نزدیک با آنها کارکردم و شناخت کامل داشتم ،فلذا شورای اسلامی شهرمان بدون هیچ‌گونه مداهنه و تملق و از باب من لم یشکر الخالق لم یشکر المخلوق هرکس از مخلوق الهی تشکر نکند از این بابت عرض می کنم و شورای خودمان را فعال و بدون حاشیه و بدون تخلف دیده‌ام و از این جهت هم در هر جا باشم و قضاوتم این‌طوری است که این عزیزان خوب فعالیت و پاک دستی نموده‌اند و مدیریت متمرکز واحدی را در شهر ایجاد کردند که الحمدالله رب‌العالمین پیشرفت شهرمان فراوان بوده و در آینده نزدیک با استقرار بخشداری  که توسط هیئت دولت مصوب شده ان‌شاءالله الرحمن آثارش دیده خواهد شد .

 وی افزود :در عرض شش سالی که در خدمت شما هستم و در طول این مدت دیدیم در زمانی که در هفته دولت و دهه فجر و غیره می خواهند پروژه ها را افتتاح کنند اگر پروژه‌های شهر وحیدیه نبود روسفیدی برای شهرستان باقی نمی‌گذاشت . اکثریت مسئولین جمع می‌شدن برای افتتاح پروژه‌های وحیدیه و اطراف آن و بنابراین ضمن تشکر از زحمات این اعضای شورا و شهردار شهر را به فعالیت بیشتر مخصوصاً در دهه‌ی دوم انقلاب جهت برداشتن گام دوم انقلاب و حمایت و استفاده از جوانان و استعداد آنها سفارش می نمایم . 

سه‌شنبه ده اردیبهشت روز ملی خلیج‌فارس است و خلیج‌فارس بود و خلیج‌فارس هست و خلیج‌فارس در تاریخ خواهد ماند والان هم سی درصد از انرژی‌های دنیا از خلیج‌فارس تأمین و از تنگه هرمز می‌گذرد  و بیش از دوسوم میعانات کل دنیا از خلیج‌فارس داریم و از این جهت خلیج‌فارس خیلی استراتژیک و دریایی بسیار مهم و علی‌الخصوص تنگه هرمزی که در اختیار کشور عزیزمان است که کشتی تجاری و نفت‌کش عبور می‌کند از این نظر ابتکار عمل دست ایران اسلامی است و این هم دنیا و ترامپ احمق هم خودش می‌داند روزی که سپاه پاسداران را تحریم کردن و سپاه پاسداران را در لیست تروریست‌ها گذاشتن بلافاصله سخنگوی وزیر امور خارجه آمریکا آمد گفت از سپاه می‌خواهیم که تنگه هرمز را نبندد . یعنی آنها اقرار دارند که تنگه هرمز تنگه ایران است و از یازده تنگه‌ای که در دنیا وجود دارد از مهم‌ترین تنگه‌های دنیا است و از آن‌طرف هم دسترسی کامل به تنگه باب المندب داریم .

ترس استکبار هم از این جهت است .

خطیب نمازجمعه ضمن تبریک روز کارگر عنوان داشت: یازده اردیبهشت روز کار و کارگر است به فرموده مقام معظم رهبری کارگران یکی از وفاداران انقلاب از ابتدای انقلاب چه در صفوف فشرده ملت شرکت کردند و چه در صفوف فقرات طاغوت را شکستند و چه در زمان جنگ زیاد کار کردن و کم مزد گرفتند و رزمندگان را در مقابل دشمنان تجهیز کردند و چه الآن که دشمن در جنگ اقتصادی با ماست و پرچم مبارزه دشمنان اقتصاد اسلام را و مقابله با دشمنانی که با ما جنگ اقتصادی را به ما تحمیل کردند روی دوش کارگران عزیزمان است منتها آن فرمایشاتی که مقام معظم رهبری روز چهارشنبه در جمع کارگران گفتند مسئولین ما باید آویزه و نصب العین گوشش قرار بدهند .

باید قدر کارگران خودمان را بدانیم و یک معادله خیلی کوچک است اگر آن معادله را در نظر داشته باشیم الآن دشمن نمی‌تواند ما را تحریم کند . ما دشمن را تحریم می‌کنیم و آن معادله این است که قدر داشته خودمان را بدانیم و دغدغه نداشته هایمان را داشته باشیم ما متأسفانه با تبلیغات دشمنان در  ذهن یک عده نقش بسته که ما چه چیزی داریم و چه کاری می توانیم انجام بدهیم و این تبلیغات دشمنان اسلام است و آنها می‌خواهند در ذهن یک عده این فکر را پیاده کنند که ایران جماعت توانایی هیچ کاری را ندارد

در زمان جنگ ما انتظارات تسهیلات غرب بودیم که با دشمن جنگ کنیم ، اسلحه نداشتیم الآن غرب دنبال این است که ما آن چیزی که داریم استفاده نکنیم ایران این امکانات را داریم و اگر قدر این داشته‌هایمان را بدانیم و دغدغه نداشته هایمان را داشته باشیم و پیروز هستیم و آمریکا و ترامپ نمی تواند هیچ غلطی بکند ، اما اگر از آن چیزی که داریم غفلت کنیم و چشممان را بدوزیم به غرب آن وقت است که تحریم‌ها اثرگذار خواهد شد.

وقتی‌که ستاره درخشان خلیج‌فارس که پالایشگاه هاش سی‌وشش میلیون لیتر بنزین در روز تولید می‌کند و در عرض هیجده ماه پروژه‌اش به پایان برسد و ایران را از واردات بنزین خودکفا می‌کند یعنی ما همه چیز داریم .

مجدد این فرمایش حضرت علی علیه‌السلام را تکرار می‌کنم که می‌فرماید دردت از خودت است نمی‌دانی و درمانت هم در درون خودت است اما از آن خبر نداری ما هر چیزی که داریم اگر همت کنیم دشمن در مقابل ما شکست می‌خورد .

 روز پنجشنبه دوازده اردیبهشت شهادت عالم مجاهد شهید مرتضی مطهری و روز معلم در هفته آینده مطالبی عرض خواهم کرد. 

این هفته وقتی ترامپ اعلام کرد که دیگر معافیت تحریم نفتی ایران را امضا نخواهم کرد و گفت من می‌خواهم صادرات نفت ایران به صفر برسد و فشارش روی ملت ایران بیاید تا مردم ایران در مقابل دولت و نظامشان قرار بگیرند وقتی آمریکا این مطلب را اعلام کرد . بگویم از ابتدای پیروزی انقلاب اسلام ما را تحریم کردند در جنگ و پس از جنگ ما تحریم بودیم و چه زمانی آنها امکانات را در اختیار ما گذاشتند تا ما فعالیت اقتصادی داشته باشیم و چقدر بر ما مانع‌تراشی کردند  و ما دشمن را به خاطر توطئه‌هایش از سرزمین خود بیرون کردیم و ما با همین تحریم‌ها پیشرفت‌های در زمینه‌های مختلف در کشور داشتیم و اینکه درزمانی که نفتمان را تا شش دلار پایین آوردند و نفت‌کش‌های ما در خلیج‌فارس می‌زدند و هیچ‌کس احساس امنیت نکند و درنتیجه هیچ کشوری نتواند از ما نفت بخرد . ما کی تحریم نبودیم اما پیشرفت نکرده‌ایم ؟ آمریکا کی به ما حمله نکرده ؟ کی فرصت داشته و به ما زخم نزده ؟ آمریکا مار زخم‌خورده است و همیشه دنبال ضربه زدن با ما هست .

ما می‌گوییم امام گفته یک عده قبول نکردند و مقام معظم رهبری می‌گوید یک عده قبول نمی‌کنند و دلسوزان میگویند یک عده قبول نمی‌کنند شرق و غرب و خاورمیانه قبول نمی‌کند . اقلاً از خود جیمی کارتر بشنوید که در چهل سال پیش گفت دویست و چهل‌ودو سال است که آمریکا تشکیل یافت و چهل سال هم اگر اضافه کنیم می‌شود دویست هشتادودو سال که به غیر از شانزده سال آمریکا همیشه در جنگ بوده است . به قول ما فقط لگد زده ، و اکثراً هم آنها شکست‌خورده‌اند . به نقل مرحوم هاشمی دشمنان ما زیادند ولی به همان اندازه هم احمق‌اند ،  آمریکا تجاوزگر است اما احمق هم هست و ذلیلانه نیروهای خود را از عراق ، سوریه و افغانستان بیرون آوردند فلذا فشار و تحریم است اگر مقاومت کنیم دشمن شکست می خورد .

ما ترکها می گوییم سگ از کسی که گوشش را ببرد حساب می برد ، ما گوش آمریکا را تابه‌حال بریدیم و از این به بعد هم خواهیم برید و فرصتی به آمریکا نخواهیم داد که به ما لگد بزند . و برای ما زحمت ایجاد می‌کنند اما عاقبت شکست خواهند خورد.

امام جمعه وحیدیه در ادامه به اعدام ۳۷ نفر از جمله ۳۲ نفر از شیعیان اشاره و ضمن محکوم کردن این جنایت و انتقاد از مدعیان حقوق بشر که هیچ واکنشی نشان ندادند افزود

37 نفر از مردم مظلوم عربستان به بهانه واهی تروریسم اعدام شدند که 32 نفر از آنها از شیعیان منطقه قطیف و احصاء بوده اند ، خاشقچی را مثله کردن آمریکا چیزی نگفت و سازمان ملل از کنارش رد شد وسکوت کردند و سوال ما اینجاست که آیا چاقو دسته خودش را می برد ، سعودی که تأمین‌کننده تمام نیازهای تروریست‌ها در منطقه مثل  القاعده ، داعش و ... است و این سی و هفت نفر فقط به خاطر اعلام بی لیاقتی آل سعود به حاکمیت ید سرزمین مکه و حرمین شریفین اعدام شدند .  

 

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0