جمعه, 10 فروردين 1403
  • ساعت : ۰۰:۰۰
نماز جمعه 26 دیماه 99
ما انقلابی و پیرو مكتب امام حسین (ع) هستیم و زیر ظلم آمریكا و همدستان منطقه‌شان نخواهیم رفت

نماز عبادی سیاسی جمعه شهر وحیدیه مورخ  26 دی‌ماه سال 1399 توسط امام‌جمعه بخش جوقین به مرکزیت شهر وحیدیه با حضور باشکوه مردم ولایتمدار و شهیدپرور و بصیر بخش در  مسجد جامع شهر وحیدیه  برگزار شد که متن خطبه‌های نماز جمعه این هفته به شرح ذیل می باشد.

 

در ابتدا خطیب نمازجمعه شهر وحیدیه همه ی نمازگزاران را به تقوای الهی سفارش و در باب اهمیت تقوا از علی (ع) نقل شده که فرمودند: اکیسکم اورعکم زیرک ترین شما با ورع ترین شما است (غررالحکم) 

کسی که دروغ بگوید، کلاهبرداری کند و مالش را از حرام به دست بیاورد و کارش را با این کارهای حرام پیش ببرد این شخص پیروز نشود و  شکست خواهد خورد  .

فلذا حضرت علی (ع) زرنگ‌ترین شما کسی است  دین و ایمانش را حفظ کند چون اگر انسان دینش را حفظ کند، دنیا اش هم حفظ خواهد کرد ، بنابراین زرنگی در دروغ گفتن ،تخریب و توهین کردن افراد و پایمال کردن حق دیگران نیست بلکه زرنگی در داشتن تقواست

در روایات داریم بعضی از افراد  به حضرت علی (ع) می گفتند معاویه از شما زرنگ‌تر است که حضرت در پاسخ به آنها می فرماید : وَ اللَّهِ مَا مُعَاوِيَةُ بِأَدْهَى مِنِّي وَ لَكِنَّهُ يَغْدِرُ وَ يَفْجُرُ وَ لَوْ لَا كَرَاهِيَةُ الْغَدْرِ لَكُنْتُ مِنْ أَدْهَى النَّاسِ

به خدا قسم معاويه زيرك تر از من نيست، ولى او خيانت مى‏ورزد و گناه مى‏كند، و اگر غدر و مكر نكوهيده نبود من از زيرك‏ترين مردمان بودم،

بنابراین زرنگ کسی است که دینش را کامل به عالم آخرتش ببرد و حق کسی بر گردنش نباشد و کسی اعمال ناشایست و کارنامه‌ای سیاه از دنیا برود، زرنگی نیست بلکه عین بدبختی است .

درنتیجه علی (ع) می‌فرماید زرنگ‌ترین شما با ورع ترین شما است . ضمناً ورع یک پله بالاتر از تقوا است فلذا ورع آن نیست که آدمى خود را از حرام یقینى بازدارد، بلکه آن است که در برابر شبهه نیز بایستد و مرتکب آن نشود.
برخی از عالمان با توجه به این روایت و روایات مشابه، می‌گویند: انسان متقی کسی است که از گناه بپرهیزد، اما بالاتر از مقام تقوا، ورع است؛ زیرا در مقام ورع نه‌تنها باید از گناهان اجتناب کرد، و عامل به واجبات بود، بلکه از شبهات و حتی گاهی از کارهای حلال و مباحی که ممکن است مقدمه‌ای شود برای داخل شدن به گناه، نیز باید دوری گزید
بنابراین، ورع آن است که انسان در برخورد با شبهه توقف کند، اگر شبهه حرام است؛ یعنی احتمال می‌دهد انجام فعلی حرام باشد، آن را ترک کند و اگر احتمال واجب بودن می‌دهد، انجام دهد.

 

خطبه دوم نماز جمعه (26 دی‌ماه  1399)

امام‌جمعه شهر وحیدیه در خطبه دوم مجدداً همه نمازگزاران به تقوای الهی سفارش و سپس به‌به بیان نورانی امام باقر (ع) در مورد تقوای الهی اشاره نمودند.

امام باقر (ع) می‌فرماید خداوند تبارک‌وتعالی فرمود (حدیث قدسی) : يقول الله تعالي: يابنَ آدم اِجتنبْ ما حرَّمتُ عليك تكنْ من اَورعِ الناس. ترجمه : خداي بزرگ مي فرمايد: اي فرزند آدم! از آنچه بر تو حرام كرده ام دوری‌کن تا از پارساترين مردم باشي( تحف العقول، ص 340 )

از این روایت نتیجه می‌گیریم اگر کسی بخواهد پارساترین مردم باشد، باید چشم ،دل ،زبان و فکر خودمان را کنترل کند و حتی باید مواظب باشیم که فکر گناه هم نکنیم . در نتیجه باید از همه حرام‌ها از هر نوع اش را دوری‌کنیم .

امام‌جمعه وحیدیه مرکز بخش جوقین در ادامه به 26 دی 1357 سالروز فرار شاه از ایران اشاره و افزود: این روز یکی از روزهای به‌یادماندنی‌ترین تاریخ کشور و یکی از ایام ا... هاست و این روز روزی است که یکی از پیش‌بینی‌های امام در سال 1342 فیضیه قم تحقق یافت .

وی افزود : در زمان شاه اگر مراجع و علمای می‌خواستند از حکومت انتقاد و موضع  بگیرند و شجاعت به خرج بدهند  فقط می‌توانستند از وزیر شاه انتقاد کنند اما امام خمینی (ره) باجرئت و شهامت اش به معدن فساد و منبع اصلی اختلافات در آن زمان دست گذاشت و فرمود  ای شاه من تو را نصیحت می‌کنند . کی می‌خواهی(شاه) آدم‌بشوی چهل از عمرت گذشته من می‌خواهم تو آقای مملکت خودت باشی نه نوکر و سرسپرده بیگانگان ، بعد امام خمینی (ره) یک جمله فرمود اگر نصیحت مرا گوش نکنی به این مردم می‌گویم تو را بیرون می‌کنند فلذا مرحوم فلسفی در یکی از سخنرانی هاش به مقایسه حضرت آیت اله بروجردی و امام خمینی (ره) می‌پردازد و می گوید: وقتی فرستادگان شاه نزد مرجع عالیقدر و  قدرتمند حوزه حضرت آیت اله بروجردی آمدند و گفتند برنامه‌های شاهنشاهی را باید در حوزه اجرا کنید و حوزه  باید زیر نظر دولت و شاه قرار بگیرد ، آقای آیت اله بروجردی در جواب آنها فرمود این کارها را نمی شود در حوزه انجام داد و گفته بود اینجا مگر واتیکان است که قانون مخصوص به خودش را داشته باشد و مگر شما ایرانی نیستند و فرستادگان شاه گفته بودند نمیشه نداریم و باید انجام بدهی و آیت اله بروجردی جوابشان فرموده بود که اگر این برنامه‌ها را انجام بدید من از قم بیرون می روم ولی امام خمینی (ره) فرموده بود من به این مردم می گویم تو را بیرون می کنم . در نتیجه آقای فلسفی در سخنرانی‌اش نتیجه‌گیری می‌کند آن مرجع قدرتمند ،جامع و عالم  آیت اله بروجردی گفت من از قم بیرون می روم اما حضرت امام خمینی (ره) گفت من بیرون می‌کنم و این دو کلام با هم خیلی تفاوت دارند . در نتیجه در 26 دی‌ماه 1357 حرف ولی خدا امام رضوان ا...تعالی علیه تحقق یافت و مردم به تبعیت از فرمان امام خمینی(ره) شاه را از مملکت بیرون کردند در حقیقت تیشه بر ریشه شاهنشاهی زدند و دست آمریکای جنایتکار را از ایران کوتاه نمودند .

خطیب شهر وحیدیه مرکز بخش جوقین در ادامه به روز 27 دی‌ماه شهادت پیشگامان ، پیشروان و فداییان اسلام شهیدان نواب صفوی ،خلیل طهماسبی ، مظفر ذوالقدر، سید محمد واحدی اشاره و افزود:  این عزیزان در آن ظلمات و استبداد و اختناق سینه خودشان را سپر اسلام قراردادند و در مقابل عوامل استکبار آمریکا و استعمار ایستادند ولو اینکه خودشان در آخر به دستور شاه تیرباران و به شهادت رسیدند . شهید نواب صفوی یک عالمِ فضیلت ،شهامت ،درک و همه صفات خوب را با خودش داشت و خداوند ان شاءا... روحشان را شاد بگرداند و با امام حسین(ع) محشور بگرداند.

وی در ادامه به 29 دیماه روز غزه اشاره و افزود: این روز روزی است که غزه مظلوم و فقیر در مقابل رژیم تا بن دندان مسلح اسرائیل ایستادگی کرد و این رژیم را وادار به شکست نمود .

وی افزود اسرائیل تاکنون چند بار با غزه جنگ کرده است ،جنگ 22 روزه ،جنگ یازده‌روزه ، جنگ هفت‌روزه در هر سه مرحله غزه فقیر در حال محاصره قرار داده‌شده رژیم صهیونیستی را شکست داد و آخرین جنگی که انجام دادند چهل‌وهشت ساعت طول کشید باز غزه پیروز شد و اسرای خودش را از دست رژیم صهیونیستی گرفت و در مقابل باج‌خواهی رژیم صهیونیستی و جانی و کودک کش اسرائیل ایستاد باج نداد و حقش را گرفت .

وی اظهار داشت: غزه مساحت و وسعت اش چهل‌وهفت کیلومترمربع است که یک و نیم میلیون جمعیت را در خودش جا داده است . اگر دقت کنیم با این عده قلیل کَم مِن فِئَةٍ قَلیـلَةٍ غَلَبَت فِئَـةً کَثیرَةً بِاِذنِ‌ الله چه‌بسا تعداد کم افرادی که با اذن خداوند متعال در مقابل گروه کثیر و قدرتمند ایستادند و خداوند پیروزی‌اش را شامل حال آنها کرد.

خطیب نماز عبادی سیاسی جمعه وحیدیه مرکز بخش جوقین در ادامه به خلاصه‌ای از بیانات هفته گذشته مقام معظم رهبری اشاره نمودند:

مقام معظم رهبری فرمود ما در تهیه واکسن به‌سلامت ملتمان می‌اندیشیم و واکسنی که برای کرونا آماده شد مایه‌ی افتخار است؛ این را انکار نکنند؛ این مایه‌ی عزّت یک کشور است، مایه‌ی افتخار کشور است.

نکته‌ی دوّم در مورد کرونا این است که ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی فرانسوی به کشور ممنوع است. در نتیجه یعنی مقام معظم رهبری آمریکا  را تحریم کرد فرمود اجازه نمی‌دهیم این واکسن وارد کشور شود  بر روی ملت ما آزمایش شود .

آمریکایی‌ها اگر می‌توانستند واکسن تولید کنند، این افتضاح کرونایی در کشور خودشان پیش نمی‌آمد. انگلیس هم همین‌جور. بنابر‌این، به اینها اعتماد نیست؛ من واقعاً اعتماد هم ندارم و به فرانسه هم من خوش‌بین نیستم، علّتش هم این است که سابقه‌ی آن خون‌های آلوده به ویروس ایدز در سال 1363 را این‌ها دارند.

نکته بعدی که آقا  در مورد برجام فرمودند ما اصراری نداریم که به برجام برگردیم و آمریکا باید التماس کند که به برجام برگردد منتها اگر به برجام برگردیم آنها بدانند که کفگیر تحریم‌ها به ته‌دیگ خورده و خودشان هم می‌دانند فشار حداکثری آن‌ها باعث شده در جامعه ابتکار و اختراع حداکثری ایجادشده و دوم هم آن‌ها دیدند در دنیا تنها ماندن و کسی با آن‌ها همراهی نکرد و آمریکا را به‌عنوان پیمان‌شکن و اروپا را به روباه مکار شناختند و سوم اینکه آن‌ها تا چه زمانی می‌توانند این کار را انجام بدهند و از طرف دیگر ایران هم نوک شمشیر را نشان داده است و نمایندگان مجلس تصویب کرد و دولت  هم غنی‌سازی بیست‌درصدی را شروع کرد . نماینده ایران در آژانس بین‌المللی اتمی هم اعلام کرد و درنتیجه ولوله‌ای در بین سیاستمداران دنیا افتاده که ما با پیمان‌شکنی خودمان به ایران بهانه دادیم که گام‌های بلندپروازان ای بردارد و ما کوتاهی کردیم .

وی افزود : ما در موافقت و مخالفت‌ها خدا را در نظر بگیریم و یک عده دل مردم خالی می‌کردند و می‌گفتند دولت صنعت هسته‌ای را نابود کرده و آن‌ها هم کم‌لطفی می‌کردند و همین‌که مجلس تصویب کرد و غنی‌سازی بیست‌درصدی را اجرا کردند این نشانه این است که نه صنعت کشور به خاطر برجام نابود و از بین نرفته است در نتیجه آقا فرمود اول رفع تحریم‌ها بعد برگشت به برجام و تازه به این هم قناعت نمی کنیم آنهایی که از برجام بیرون آمدند و به مردم ایران خسارت زدند باید خسارت پیمان‌شکنی خودشان را بدهند و آقا فرمود تعهد در مقابل تعهد اگر آن‌ها به برجام برگردند اول تحریم‌ها را بردارند اگر تحریم را برنداشته بخواهند به برجام برگردند این خسارت‌بار است و اول تحریم‌ها را بردارند و ما هم گام‌به‌گام به برجام برمی‌گردیم و به‌اندازه تعهدات آن‌ها به تعهدات خودمان برمی‌گردیم .

وی تصریح کرد: شما می‌دانید نزدیک به هشت سال در خدمت شما هستم و من در این تریبون یک‌جمله‌ای که دل مردم را خالی بکند نگفتم انتقادم منطقی ،تشویقم از روی حکمت و یک‌جوری حرکت نمی‌کنم که یک عده به نماز جمعه می‌آیند آن‌ها را مأیوس کنم چرا باید این کار انجام بدهم.

فلذا اقتدار کشور قابل توصیف به این بیان‌ها نیست دشمن ما آمریکا و انگلیس و اسرائیل و آل سعود ما را خوب شناخته اما هنوز خودمان غافل هستیم و آن‌هم عبارت است از یک‌زمان آمریکا در خلیج‌فارس خیلی برای ما شاخ‌وشانه می‌کشید اما الآن نیروی دریایی سپاه پاسداران ناوچه آن‌ها گرفتند و افسران آمریکا دست‌به‌سر در عرشه ناوشان شجاعت خودمان و جسارتشان به دنیا نشان دادیم و بعدازاینکه از کار خلاف خودشان رسماً عذرخواهی کردند ،ملوانانشان را آزاد کردیم و یا اینکه پس‌ازاینکه کشتی ما را در کشور دیگر توقیف کردند نیروی دریایی سپاه پاسداران کشتی آن‌ها گرفتند و رابین‌هود انگلیسی را متوقف کرد و به دنیا ترس انگلیس و اقتدار جمهوری اسلامی نشان دادیم .

این دفعه نوبت جومونگ کره‌ای بود آن‌ها خیال می‌کردند خیلی بزرگ شدند و دولتمردان ما بارها گفته بودند آن هفت میلیارد دلار ما را بدهید و گفتند شما تحریم هستید و ما پول شما را نمی‌دهیم که هیچ بلکه بابت نگهداری پول‌هایتان از شما حق‌الزحمه می‌گیریم  فلذا با فشار دیپلماسی ما می‌خواستند جنس‌های بنجلی به ما بدهند و کار را تمام کنند. اما این مسئله به شورای عالی امنیت کشور برگشت و سپاه قبول کرد یک مأموریت را اجرا و کشتی متخلف کره‌ای توسط ناوهای سپاه پاسداران متوقف کنند که پس از توقیف کشتی از طرف ناوهای آمریکایی دستور دادند ناو کره‌ای را آزاد کنید اما ناوها و شناورهای قدرتمند سپاه پاسداران جلو رفتند به آن‌ها پیام دادند اگر چنانچه دست از پا خطابه کنید یک جنگ ناخواسته‌ای در منطقه ایجاد خواهد شد بالاخره کشتی کره‌ای را به ایران برگرداندن و بلافاصله هیئتی از کره به ایران آمدند که دولتمردان ما آن‌ها را تحویل نگرفتند و به آن‌ها قبولاند که 1- پول‌های ما را نقداً بدهند و 2- خسارات نگه داشتند پول ما را بدهند و کشتی آن‌ها برابر تصمیم مقررات قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران اقدام خواهد شد.  فلذا این‌جوری نیست که هرکسی دلش خواست به جمهوری اسلامی ایران شاخ‌وشانه بکشد . ما طبق فرموده امام خمینی (ره) ما روی شانه‌هایمان را هیچ ابرقدرت و ظالمی را نمی‌نشانیم ، ما انقلابی و پیرو مکتب امام حسین (ع) هستیم و زیر ظلم آمریکا و همدستان منطقه‌شان نخواهیم رفت . (تکبیر)

 امام‌جمعه وحیدیه مرکز بخش جوقین در ادامه به سالروز شهادت حضرت زهرا (س) بنا به خبر 95 اشاره و بیان نمود :  این روز روزی است که حضرت علی (ع) بزرگ‌ترین یار و یاورش را از دست داد و شهادت حضرت زهرا (س) بعد از پدرش مبارزه و از امامت و ولایت حمایت می‌کند و شهادت حضرت زهرا (س) یک خانم عادی نبود که کارهای مردان به خودشان مربوط است و وظیفه من فقط مواظبت از فرزندان باشد . فلذا وقتی مأموران خلیفه به خانه علی (ع) حمله‌ور شدند تا بازور از حضرت بیعت بگیرند شهادت حضرت زهرا (س) برای اینکه شاید آن‌ها ببیند من در پشت در هستند و به خاطر رسول خدا (ص) احترام من را نگه بدارند در پشت در فرمود چرا شما نمی‌گذارید ما با این مصیبت بزرگ و جانکاه صبر پیشه بکنیم و حرمت پیغمبر(ص) نگه‌داشته بشود . شهادت حضرت زهرا (س) از پشت در به آن‌ها اخطار داد اما آن‌ها از جماعت و بازماندگانی بودند که عقده حضرت علی (ع) و پیغمبر(ص) در دلشان بود گفتند الآن مناسبت‌ترین وقت است که عقده‌های خودمان را خالی بکنیم و گفتند علی (ع) باید بیاید و اگر نیاید ما این خانه را به آتش می‌کشیم و حضرت فاطمه (س) فرمود شما می‌دانید در این خانه چه کسی است . و در اینجا برادر و وصی پیامبر (ص) و در این خانه دختر پیغمبر(ص) است که فرموده فاطمه پاره تن من است و می‌دانید و این خانه دو ریحانه رسول خدا در آن زندگی می‌کنند و آن‌ها گوش به حرف حضرت زهرا (س) ندادند و گفتند هرکسی که در خانه باشد ما می‌آییم و فشار بر درب وارد می‌کردند و حضرت استقامت می‌کرد و نمی‌خواست در را باز کنند به خانه هجوم بیاورند . اما حضرت زهرا (س) دید دودی بلند شد و درنتیجه با فشاری که به در وارد کردند حضرت زهرا(س) پشت درماند. در ادامه روضه‌خوانی کردند.

 

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0